11/11/16 clasa 1
M A T E M A T
I C A
Tema: Numărul 10. Scrierea cifrelor
1 și 0.
Scopul: - de a face cunoștință elevilor cu cifra și numărul 10.
- de a întări cunoștințele
de calcul oral în jurul lui 10.
- de a forma
deprinderile de a scrie corect și îngrijit cifra
10.
- de a dezvolta gândirea
logică, memoria.
- de a altoi dragostea
de calcul și de obiectul dat.
Materiale: manualul cl. 1 de matematică, materiale ilustrative,
Fișe.
M e r s u l l e
c ț i e i:
1. Moment
organizatoric. Crearea atmosferei de lucru. Salutarea oaspeților. Motivația
lecției.
Deviza lecției:
Nu ne grăbim,
dar ne gândim!
- Elevi, ce anotimp avem
acuma?
- Dar cum puteți explica?
- Bine, dar la lecția de azi
Soarele va fi mereu cu noi – un soare magic, căruia îi plac copii harnici,
ascultători, deștepți.
De aceea, el ne va însoți
mereu la lecția noastră de azi. Razele
lui sunt fermecătoare, în fiecare din ele vom citi scopul cu care a
venit azi la lecție.
2. Repetarea
materialului învățat la lecții.
-Spuneți-mi, ce fac animalele
toamna?
Iacă, că și la noi ni s-a
rătăcit un aricel și nu-și găsește cără-
rușa să meargă să-și strângă
ciupercile. Pentru a o găsi avem nevoie să punem la rând cifrele rătăcite.
Jocul « Cifrele rătăcite».
4 9 1 8 6 3 5 7 2
- Acum Aricel
liniștit și-a găsit hrana și merge la căsuța sa. Dar au mai rămas niște
ciuperci pe care trebuie să le strângem noi.
Jocul « Coșul».
-Elevi,
soarele nostru e foarte bucuros
de activitatea noastră și ne propune un alt joc...
Jocul «Zâmbetul soarelui».
(numărarea pană la 10 și
înapoi pe sărite).
- Dar dacă soarele apune ce se
întâmplă? (e noapte)
Jocul «
Ziua sau noaptea».
M i n u t a d e
î n v i o r a r e.
3. Tema nouă.
Jocul «Satul interesant».
În satul
meu sunt 10 case,
10 fete,
tinere, frumoase,
10 bunei,
10 bunici,
10 căței,
10 pisici.
10 grădini
cu 10 flori
Toate
frumoase, în diferite culori.
- Cum vă gândiți, de care cifră merge vorba?
- Cu ce este interesant acest sat?
Jocul «frunzele fermecate».
Soarele magic ne-a mai lăsat
câteva frunze
aurii, ce sunt și ele fermecate.
( pe tablă sunt 9 frunze )
- Ce trebuie să facem să avem
10?
- să adăugăm încă 1.
- pe care loc stă 10 ?
(ultimul).
- ce cifră stă înaintea lui 10
?
- care este mai mare 10 sau 9?
- cu cât?
Dialogul umoristic 1 și 0.
Rotund și burduhos
Merge 0 repede pe jos.
Văzând pe 1 înainte
Isteț și prea cuminte,
Își dă viteza un pic mai tare
Să-l ajungă-n grabă mare.
Cu tine-n rând eu vreau să
fiu…
Spoate dragă frate?
Unul nalt și slăbănog,
Mândru că e primu-n rând
Îi răspunde brusc cu foc
Ce să fac și eu cu tine?
Uite-te la burta ta,de mi-e
rușine!
Tu vei sta doar înainte
Eu doar lângă tine mereu
cuminte.
Bine, bine dragă frate
Hai să facem zece,
Și să nu fim deoparte..
Așa s-a format cifra 10,
Luînd sfârșit și a mea
poveste.
* Lucrul cu manualul.
* Scrierea lui 10. (Lămurirea de
către învă-
țător a scrierii cifrei 10).
* scrierea lui 10 în
caiet. (Concursul frumuseței).
4. Întărirea temei.
Lucrul cu fișele.
Jocul «Cine mai repede». (exerciții, unde se pun semnele <
>.
Alcătuirea imaginilor cu ajutorul figurilor
geometrice.
5. Totalul lecției.
Haide să vedem, ce ne spune soarele.
(citire cuvintelor de pe soare. )
Haide să vedem, ce ne spune soarele.
(citire cuvintelor de pe soare. )
Немає коментарів:
Дописати коментар